Eksternai dėl valstybinių brandos egzaminų prašymus turės pateikti iki 2026 m. vasario 15 d.

Asmenys, ketinantys 2025–2026 mokslo metais laikyti valstybinius brandos egzaminus eksternu, turi laikytis nustatytos registracijos tvarkos. Jie privalo iki 2026 m. vasario 15 d. pateikti prašymus savivaldybėje, kurioje gyvena, mero potvarkiu paskirtos bazinės mokyklos vadovui.

Širvintų rajono savivaldybėje tokia bazinė mokykla yra Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazija. Būtent šios gimnazijos vadovui Širvintų rajone gyvenantys eksternai turi teikti prašymus dėl dalyvavimo valstybinių brandos egzaminų sesijoje.

Kartu su prašymu eksternai privalo pristatyti vidurinį išsilavinimą patvirtinantį dokumentą, jei vidurinis išsilavinimas įgytas Lietuvoje. Tai gali būti brandos atestatas, profesinės mokyklos diplomas ar aukštesniosios mokyklos diplomas. Jei asmuo mokosi užsienio šalies mokykloje, būtina pateikti tos mokyklos išduotą dokumentą, patvirtinantį, kad jis yra baigiamosios vidurinio ugdymo programos klasės mokinys.

Taip pat reikalaujama pateikti kvitą, patvirtinantį pinigų įmoką už pasirinktus valstybinius brandos egzaminus. Pagal galiojančią Valstybinių brandos egzaminų organizavimo ir vykdymo tvarką, eksternai už kiekvieno pasirinkto dalyko valstybinio brandos egzamino dalį moka po 20 eurų.

Gautos eksternų įmokos pervedamos į pajamas už teikiamas paslaugas gaunančias sąskaitas. Šias lėšas bazinė mokykla naudoja su eksternų registravimu, brandos egzaminų organizavimu, vykdymu ir vertinimu susijusioms išlaidoms padengti.